Thursday, July 21, 2016

Aktuella och skräddarsydda rekommendationer

Hej jag tänkte lista alla bokrekommendationer som hopat sig under sommaren. Hope you don't mind.

K J Charles gråter över Brexit men passar samtidigt på att tipsa om sin historiska romance A Seditious Affair:


Snyggt! (PS. Den är riktigt bra.)

Book Riot: How to Read When the World is Terrible. To whom it may concern.

Courtney Milan är gäst i Book Riots Get Booked-pod (personalized book recommendations). Det här avsnittet handlar om romance och jag blev förstås nyfiken på flera av böckerna.

Också på Book Riot (jag är ett stort fan, okej?): 100 Must-Read Historical Romances - indelade enligt tidsperiod.

Och deras 100 Must-Read Strange and Unusual Novels är underbar. Älskar de korta beskrivningarna ("If David Bowie wrote historical fiction.") och vill läsa ungefär varannan bok på listan.

Annars är ju alla de här typerna proffs på korta twitter-rekommendationer:






Dahls Harlot är förresten gratis för tillfället. Jag gillade den.


"Feministiskt" och "gratis" är saker som alltid funkar för mig också.

Något som alltid slutar i flera nya böcker på önskelistan är Smart Bitches Whatcha Reading?-inlägg. I den här månadens inlägg lade jag till de här tre:

"a New Adult romance between a hearing-impaired heroine and a deaf hero"

"near-Olympian turned pole dancer meets laid-off drunkard virgin tech tycoon"

"post-apocalyptic punk fantasy, written in the ’80’s, with ideas about gender and sexuality that blew my mind as a shy bi teen"

Och nu läser jag det senaste Books on Sale-inlägget på Smart Bitches och ser att en kommentar beskriver Zoe Archers Blades of the Rose-serie som "Victorian Indiana Jones, with magic (and better female characters)". AAAH!

Avslutningsvis, tre riktigt goda nyheter:

1. Chuck Tingle på Smart Bitches-podden!!!


Och om du inte vet vem han är... så kan jag inte förklara honom, sorry, går inte att beskrivas måste upplevas.

2. Den här kärlekshistorien: This book nerd's tweet to a bookstore's official Twitter account ended in a love story.

3. Det går väldigt bra för svensk romance i USA.

No comments: