Tuesday, May 24, 2016

The X of Y and Z

De där titlarna, ni vet. Tidigare bloggade jag om hur Du kan få reda på Din The X of Y and Z-titel. Nu tänkte jag blogga om The X of Y and Z-böcker jag vill läsa. För att jag är så härligt random.


A History of Glitter and Blood. Goodreads säger att den är "WEIRD AS FUCK" och "has more dismemberment and prostitution than your typical young adult book" och jag är superintresserad. (Btw det där omslaget är inte ett fotografi!)


Whispers of Shadow & Flame. Andra boken i L. Penelope's Song of Blood & Stone-värld.


Days of Blood and Starlight. Alltså jag hade en bra orsak till att inte fortsätta med den här trilogin trots att ettan var så sjukt bra men... alltså ettan var ju så sjukt bra!


Prisoner of Night and Fog. Inte helt hundra på den här men Elizabeth Wein har faktiskt rekommenderat.


The School for Good and Evil. En skola för hjältar och en för skurkar. Två bästa vänner som alltid hade anat att de skulle bli antagna (= kidnappade) - Sophie till The School for Good och Agatha till The School for Evil -  men det blir inte riktigt så.


The Tsar of Love and Techno. För att tar inte den här titeln priset?

No comments: