Sunday, May 01, 2016

Hej maj!

Här är tre bilder från veckan som gått:




Vårens första lamm föddes igår och fick namnen Valborg, Vappu och Vitsippa. (Vitsippa och Valborg på bilden.)

Jag bakade chokladmuffins med smörkräm och silverkulor från 2011. Smörkräm: 150g smör och 300g florsocker (till 16 muffins). Silverkulor: totalt onödiga.

I tisdags var jag och lyssnade på Underbara Clara och Annakarin Nyberg föreläsa om digitalt entreprenörskap i Vasa. På tredje bilden ser ni mina anteckningar (suddiga pga censurerat). Jag antecknade inte under föreläsningen - jag hade fullt upp med att lyssna och vara starstruck men när jag kom hem på kvällen skrev jag ner mina Viktiga Reflektioner. De sa så många smarta saker men jag gillade särskilt att de tog upp nätkärlek. För herregud så mycker nätkärlek det finns, även om det är näthatet som det fokuseras på mest när det gäller t.ex. unga tjejer.

No comments: