Wednesday, December 30, 2015

Gratistips: A Midnight Clear

ALL THE GRATISTIPS! 

Men först den här novellen:


"Joe," she said gently, "you seem... nice. Persistent, but nice."
"I'm both of those. I'm also very good at carrying cookies."
He held out his hands, but she set nothing in them.
"I don't go out with members of the Brigade."
He nodded. This neither surprised nor troubled him. "Make an exception."

Ett tillägg till Jullistan: A Midnight Clear av Emma Barry och Genevieve Turner. Den är gratis och den är också den första på listan som har fått fem stjärnor av mig. Hittills. (Jag misstänker att My True Love Gave To Me kommer att få det också.) En lite ovanlig historical romance - det är 1948 i Annapolis, Maryland.

Jultemat är extremt svagt i den här, det bara liksom råkar vara jul där ett tag (känt fenomen i fiktion och verklighet) men det här med Free Seasonal Romance Novellas är ju lite av en Thing. En lyckad Thing för jag tänker absolut läsa andra boken i den här serien - om en astronaut (!!!) i 60-talets USA. Yay Space Age Romance!

Och så vill jag påminna om att alla tre deckarnoveller i Spindle City-serien nu finns tillgängliga hos Book Smugglers. The Case of the Little Bloody Slipper (som jag tipsade om tidigare), The Price You Pay Is Red, och The Long and Silent Ever After. Jag tyckte om tvåan och trean lika mycket som ettan och kommer antagligen att läsa om dem snart såhär alla ihop.

Avslutningsvis: Strange Charm-bloggen har en lång lista med Free Short Fiction som jag tänkte läsa mig igenom (många författare som jag är nyfiken på där!).

No comments: