Monday, October 12, 2015

Gratistips: The House of Aunts

En gender-flipped Twilight som är både awesome och gratis, hörni, vad säger ni om det?

Jag har tjatat mig hes om den där Jade Yeo-novellen men Cho har också en annan novell som ni kan läsa online, ladda ner till era plattor, eller till och med lyssna på. The House of Aunts är inspirerad av Twilight. Den utspelar sig i Malaysia och jag gillar hur Cho litar på att läsaren hänger med och varken förklarar eller betonar sånt som är främmande för den västerländska läsaren. (Men jag rekommenderar att ni läser in er på pontianaks. Alltså oberoende av om ni vill läsa novellen eller inte.) 

" Undeath had not lent Ah Lee any mystical glamour. It had not imbued her with magical powers, gained her exotic new friends, or even done anything for her acne. "

Ah Lee blir kär i nya killen i skolan men det är förstås jobbigt då hon bor tillsammans med en hel hög kvinnliga släktingar som alla tycker att hon ska fokusera på sina studier och sluta tänka på pojkar. Ja och så äter de människor. 

(En negativ recension på Goodreads kallar den "morally horrifying". Jag ler och nickar belåtet. THE BEST VAMPIRES ARE.)

No comments: