Wednesday, September 23, 2015

Inspirational romance

Så. Jag testade en inspirational romance (= religiös romance) och till absolut ingens förvåning så kan jag ju meddela att den inte alls var i min smak. 


Lawrence är en blivande advokat i 1840-talets Ohio och Realie har rymt från livet som slav i Georgia. De träffas när Realie stjäl hans häst. Det lät ju spännande och så tyckte jag det var på tiden för mig att testa en inspirational - prova dina gränser, go wild, carpe diem osv. Jag var beredd på att huvudpersonernas tro skulle spela en viktig roll. Jag var inte beredd på att Gud skulle dyka upp - och väldigt klumpigt - redan på första sidan och det efter att ha redan läst om Honom i acknowledgements och i baksidestexten. Jag läste ändå ut den för att det är en novell och det gick snabbt.

No comments: