Saturday, September 19, 2015

Carmilla ♥

Efter att ha flitigt följt med The Lizzie Bennet Diaries i början så tröttnade jag faktiskt någonstans mot slutet. Däremot har jag sett hela Emma Approved, också den producerad av Hank Green (of Vlogbrothers).  


Efter succén med LBD så har det dykt upp alla möjliga kreativa vloggtolkningar av allt från Frankenstein till Anne på Grönkulla. En av de mest imponerande serier jag sett är den nyzeeländska Nothing Much To Do (baserad, förstås, på Shakespeares Much Ado About Nothing). Trovärdiga tonåringar, härliga accenter, och superkomplex handling. Skaparna är fyra unga kvinnor i 20-årsåldern som kallar sig The Candle Wasters.



Min favorit är ändå Carmilla, en kanadensisk serie baserad på Sheridan Le Fanus klassiska vampyrnovell. Carmilla utspelar sig på ett österrikiskt universitet där mystiska saker händer och Laura får en ny - very mystisk - rumskamrat. Jag såg första säsongen när den kom i vintras men hade helt missat att andra säsongen började i juni så nu har jag MASSOR att catch up med!


(Executive producer är förresten Kotex - ett tampongmärke. För en vampyrserie! Hur awesome?!)

No comments: