Wednesday, July 15, 2015

Räddaren i nöden

Till alla er som är på semester någonstans långt ute i ingenstans och lider av akut bokbrist så kan jag meddela att Adlibris har e-bokrea

Där finns bland annat Simona Ahrnstedts tre historiska kärleksromaner: Överenskommelser, Betvingade och De skandalösa. De utspelar sig under väldigt olika tidsperioder och jag rekommenderar att välja enligt den tidsperiod du tycker låter mest spännande. Mycket historienördigt! Men framförallt underhållning förstås. Alla tre är perfekta sommar- och sträckläsningsböcker.

John Greens Pappersstäder kan ju vara aktuell om ni, som jag, har tänkt läsa före filmen (som kommer typ nästa vecka, hoppsan). Har ju älskat Greens Alaska och Tfios så det blir säkert bra. Där finns också Robert Galbraiths (alltså J K Rowling) första deckare Gökens rop, som jag tyckte mycket om. Och så alldeles underbara Caitlin Morans Att skapa en tjej. Älskade den boken.

Själv är jag väldigt sugen på faktaboken Charmen med tarmen men jag lider inte av bokbrist precis så jag tror jag står över den här rean.

No comments: