Tuesday, June 30, 2015

Läsläget: sommarregn

Läser just nu: Antologin med den passande titeln Summer Rain. Med noveller av författare jag gillar (Charlotte Stein, Ruthie Knox, Amy Jo Cousins), författare jag tyckt verkat lovande även om jag inte blev helt övertygad senast (Mary Ann Rivers och The Story Guy) och författare som jag är väldigt nyfiken på (Molly O'Keefe). Alla intäkter går förresten till RAINN (The Rape, Abuse, and Incest National Network). 

Jag har bara läst Knox novell so far men den får toppoäng. Alltså wow så hon är bra på dialog och svåra, hopplösa situationer! Ruthie Knox blev känd med sin cykelromance (ohyes!) Ride With Me, som jag gillade. (Knox skriver också New Adult under namnet Robin York. Simona nämner Yorks Deeper och visst verkar den intressant? Men också jobbig pga säkert en massa sexism och slut-shaming så måste göra lite yoga-andning före man dyker in i den, tror jag.) 

Ser jättemycket fram emot Steins novell som  lär innehålla en robot. "Rain sparks self-awareness in the robot in Charlotte Stein’s story."


(Ööh, dude, hennes frisyr blir helt förstörd!)

2 comments:

Sofia Fritzson said...

Cykelromance? :) Låter spännande!
Deeper låter intressant men tror jag skulle tycka den var jobbig pga de anledningar du nämner.

Fridolina said...

Ja! Ride With Me utspelar sig under en cross-country cykeltur (från amerikanska västkusten till östkusten - som är en sak som folk verkligen GÖR, tydligen ;)). Riktigt bra, trots att jag inte är det minsta cyklingintresserad! ;)
Deeper är säkert tung, även om allt tyder på att York/Knox verkligen klarar av ett sånt svårt ämne, men ändå, säkert en jobbig resa för huvudpersonen :/