Friday, June 12, 2015

8 deckare på önskelistan

Det finns ju en och annan deckare på min önskelista.


1. Love is Red är en slags fantasy/thriller/romance/horror om en seriemördare i en värld där känslor motsvarar olika färger och jag vet inte riktigt men det verkar konstigt och spännande! 





Min tekopp, helt klart.


(I like my men like I like my tea - hot and British.)





4. Äkta 80-talsskräck! Har haft The Dollhouse Murders på önskelistan i forever. Ser ju ut precis som de där böckerna jag läste när jag var tolv. De skulle skrämma vemsomhelst. There's no skräck like 80/90-talsskräck från barnbokshyllan alltså herregud. (Det verkar också finnas en film från 1992!)



5. Det här är vad jag tror att St. James böcker innehåller: lite romance, lite mysterier, lite spöken. Seaside villages i 1920-talets England, Oxford, snygga outfits, snygga hattar etc etc. Och jag är ju very much in favour of allt det här. Hon är mest känd för sin The Haunting of Maddy Clare men jag är mest sugen på den här - An Inquiry into Love and Death.



 6. Jag råkade hitta The Twin's Daughter på goodreads och enligt recensionerna verkar den inte så fantastisk men alltså vem kan motstå den här beskrivningen: 

"Then, on New Year's Day, Lucy finds her mother and aunt tied to chairs in the parlor. One has been brutally murdered--but which twin has died?"

INTE JAG.


7. Det här är vad jag har hört (på twitter) om Binary Witness: Amy Lane är ett datageni som inte har lämnat sin lägenhet på typ flera år. Hon hjälper polisen ibland. Jason har suttit i fängelse och jobbar nu som städare. Han hamnar på städjobb hos Amy. Det ena leder till det andra och han blir hennes assistent. (Intressant gender-flipped Sherlockdynamik!) 

Den finns endast som e-bok. Clavertons böcker (två so far) ges ut av Carina Press som är digital only.



8. Jag har länge tänkt prova på Raybourns viktorianska mordmysterier. Silent in the Grave är första boken om Lady Julia Grey och såhär börjar den:

 “To say that I met Nicholas Brisbane over my husband's dead body is not entirely accurate. Edward, it should be noted, was still twitching upon the floor.”

2 comments:

Linda said...

"FLickdeckaren" vill jag också läsa! Låter ju hur bra som helst. Rapport sen när du eventuellt får den läst, visst?

Ps. Visst kan jag ju kommentera, vet inte varför jag igen hade för mig att jag inte kunde. :P Ds.

Fridolina said...

Nå absolut, ska läsa några av de jag har här hemma först men sedan är nog säkert flickdeckaren med i nästa beställning!

PS. Jeeeee! :)