Monday, September 23, 2013

"The future came and went in the mildly discouraging way that futures do."

Förra hösten bloggade jag om Voyager-farkosterna på deras respektive 35-årsdagar. Voyager 2 den 20 augusti och Voyager 1 den 5 september (där tänkte jag förresten helt säkert på Starlight ("Far away, this ship has taken me far away...") när jag skrev den rubriken - yay, kul när någon upptäcker mina allusioner, även om det bara är Me from the Future!). Och just då, den 25 augusti närmare bestämt, lämnade Voyager 1 solsystemet (om man med solsystemet menar heliosfären). Det här bekräftades av NASA förra veckan, som ni alla säkert har hört vid det här laget. "What we can say is Voyager 1 is bathed in matter from other stars." Oooh!

Där i september 2012-arkivet hittade jag också det här: (och jag citerar alltså mig själv nu) "En dag i en inte så avlägsen framtid kommer du att höra Muse nya låt, Panic Station, och då kommer din kropp att börja dansa. Nu vet du det." ---> Was I right or was I right?? Right?

Och om vi går till september 2011 så ser vi lilla Sune, som var alldeles splitterny! Som en krispig höstdag. Idag blev han finsk mästare i vallning. Hell yeah Sune!

Oj. Nu blev det måndag. Så passande då. Här är några bilder från förra veckan:  






No comments: