Tuesday, April 09, 2013

Love is wrapped around my heart like a boa constrictor, babe

Nessie var här före påsk och vi såg Body Worlds-utställningen på Heureka. Alltså, bitar av människokroppar. Fascinerande. Och visst har det en helt annan effekt att se svarta tobakslungor på riktigt istället för "bara på bild".

Och så missade jag en massa bloggarpoäng då jag inte fotograferade all god mat som vi åt. Mommo & mofa bjöd på blinier med rom, smetana och lök. Nessie bjöd på avokadopasta. Helt improviserad avokadopasta, för Nessie har inte koll på bloggtrender. Han lagade den när vi kom hem mitt i natten efter några öl på stan. Nattmat är hans specialitet. Orädd och målmedveten öppnar han köksskåp och gräver fram bortglömda ingredienser hos vem som helst som han råkar vara på efterfest hos. Inget kan avskräcka honom. Inte ens mitt kök (vars kryddskåp innehåller strösselburkar, kinderleksaker och tre sorgliga kryddburkar, varav två ditsatta av Nessie himself). (Rent mirakulöst att jag råkade ha en mogen avokado förresten!)

Min äldsta "Helsingforsvän" ska lämna stan (och landet! och kontinenten!). Jag hoppas ha möjlighet att besöka henne före hon kommer tillbaka. Om hon kommer tillbaka! Snyft.


Jag har lyssnat på Magnetic Fields sedan jag hittade Love is Like a Bottle of Gin-låten och jag är totalt förälskad. Jag kan rekommendera åt alla som vill öka sin livskvalitet. Lyssna på 69 Love Songs!

No comments: