Wednesday, March 06, 2013

The Devils

På tal om förmånliga e-böcker. Den här finns i min kindle:


Jag hittade den när jag läste om Karina Halles senaste bok Sins and Needles (tatuerare, yay!). Den har fått jättebra kritik och är på specialpris för tillfället. Det här var ungefär allt jag behövde veta för att genast klicka båda två till min kindle. (Annat som kan vara bra att veta: Sins and Needles är första delen i en trilogi och den lär sluta i en cliffhanger.)

Nu har jag gjort en egen kategori i kindeln för böcker med "devil" i titeln. (För logiska kategorier enligt t.ex. genre är ju inte alls lika roligt.) Jag har fyra stycken! Förutom Devil's Metal har jag The Devil's Mixtape av Mary Borsellino, en av de första e-böcker jag läste och jag har skrivit om den tidigare. Den råkar också handla om (bland annat) en musikjournalist.

Och så två historical romance-böcker: The Devil's Delilah av Loretta Chase och Devil's Bride av Stephanie Laurens. Det verkar vara typiskt för genren att kalla hjälten för "Devil", jag har faktiskt ännu en - Devil in Winter av Lisa Kleypas i min bokhylla. Även om "devil" i "Devil's Delilah" faktiskt syftar på hjältinnans pappa och hjälten istället är en skötsam ung man som mest läser böcker hela tiden. Nice for a change. Jag hann börja på den och sedan blev jag distraherad och har ännu inte läst ut den. Smart Bitches tipsade om den. Devil's Bride har jag inte heller läst, den skaffade jag nyligen pga - of course - Smart Bitches.

No comments: