Wednesday, March 20, 2013

Oh happy day!

In a fascinating turn of events är jag igen inbjuden att tillbringa en kväll i gott sällskap! Det är förra fredagens inställda middag som blev framflyttad till idag. (Sedan hade vi iofs en alldeles ypperlig middag i fredags ändå fastän det blev ändrade planer.)

Och det bästa: Medborgarinitiativet för en jämlik äktenskapslag har redan över 100 000 underskrifter!

Också: efter ett par tre månader med Unis nya webmailsystem har jag idag lärt mig hur man raderar mail. Man kan säga att det var på tiden.

Mvh
Inbox (260)

(Jag höll på att GÅ UNDER!!! Inte nog med att jag hade hundratals olästa mail, jag lyckades också skaka om ordningsföljden så att alla dessa hundratals mail blandades runt med resten av mina samlade mail från studietiden. Så sent som igår kväll berättade jag åt Nessie om mina planer att författa en liten "problem report" och förklara mitt "lilla problem". Jag tänkte capslock och utropstecken. Jag tänkte känslosamt och osakligt. ("JAG KAN INTE LEVA SÅHÄR!!!1!!1") Självklart på svenska. Nessie föreslog att dessutom google translatea till finska. Moahahaha. Men det behövdes alltså inte. Men det skulle ha blivit bra bloggmaterial, jag lovar.)

PS. Det är vårdagjämning! Och någon slags World Happiness Day. 

No comments: