Sunday, January 20, 2013

Julklappsfrukosten




Jag jobbar som bäst på att äta upp mina julklappar. Såhär såg min frukost ut idag.

Chai latte-te med kardemumma, vanilj, kokos, svartpeppar och chili. (Doftar i hela lägenheten!) Honung med apelsinsmak.

Jag har länge velat ha glasburkar, och så hittade jag några stycken i Gamlastugan när jag gick igenom innehållet i de gamla köksskåpen. Great success!


Müslin är fantastiskt god! Jag äter den med tjock turkisk yoghurt.

Malin's Granola Müsli, finns antagligen att köpa i cafébutiken i Malax. Ugnsrostad och sötad med enbart honung. Ingredienser: havregryn, rågkross, kokosflingor, nötter (mandel, hasselnöt, valnöt), pumpafrön, sesamfrön, solrosfrön, honung, torkade frukter, russin, kanel, rypsolja, vatten.

Och den är snart slut (se första bilden)!

No comments: