Wednesday, February 08, 2012

Niceville

Jag var äntligen och såg The Help igår och oh my, har de lyckats med castingen! Jag är nöjd med alla men allra bäst är nog Viola Davis som Aibileen och Octavia Spencer som Minny. Min favorit Emma Stone är en perfekt Skeeter med besvärligt hår och allt. Och ja, faktiskt alla andra också: Celia, Stuart, Skeeters mamma, Hilly!, Elizabeth - fenomenala! Filmen är lång, två och en halv timme, men det kändes inte alls. Betydligt mer snyftande till filmen än till boken, för mig iaf, men det kunde man nästan räkna ut. Jag är rätt känslig också. Visst hade de förenklat och förkortat men alla de där viktiga scenerna (om ni har läst eller sett så vet ni vilka jag menar) som jag hade sett fram emot att få se fanns med och jag blev inte besviken, helt tack vare de starka rollprestationerna. (Ja och kläderna, frisyrerna, inredningen och bilarna är alldeles fantastiska!)

No comments: