Saturday, February 18, 2012

Leave the bourbon on the shelf and I'll drink it by myself and I love you endlessly darling don't you see I'm not satfisfied until I hold you tight?

Jag har ju totally & completely överdoserat youtubeinlägg på sistone så... varför inte fortsätta? Men först vill jag länka till Niotillfem-Sandras musikinlägg. Hon delar med sig av sina bästa spotifylistor. Värt att subscriba.

Här är från min Valentine's-lista, som egentligen sist och slutligen inte har så särskilt mycket med Valentine's att göra utan består helt enkelt av musik jag lyssnar mycket på just nu. De flesta handlar om kärlek men inte necessarily lycklig sådan. Här är fyra av dem:

Leave The Bourbon On The Shelf eller som jag brukar förkorta den: Oh Jennifer!!!



Anna Calvi är väldigt mycket sommarnatt med lonkerosmak och smutsiga kläder för mig. Värkande kropp och en sol så het att nagellacket rinner av. Men på riktigt passar hon ju närsomhelst och kan värma upp nästan vilka frusna februarihjärtan som helst. Här är videon till Blackout:



Kära Duffy brukar posta bilder och musik på sin fb-sida och igår lyssnade hon på den här klassikern.



Vad ska jag säga om den här då? Muse cover av Mega City Fours låt Prague. Kanske jag citerar en av youtubekommentarerna: "Every chord of this song is like nailing a thousand swords in your heart."



PS. Matt Bellamy's longest recorded note! 18 sekunder.

No comments: