Thursday, January 26, 2012

It's that time of year

Då Akademen har 40% på den röda prislappen och man har råd med lyxigheter som svensk skönlitteratur i hardcover.

Idag tog jag bussen in till stan för att äta middag på Unicafé (lyxigt, jag vet) och tänkte gå via Akademen. En timme senare kommer jag ut från Akademen och inser att Unicafé stängde för fem minuter sedan.

Det blev inga svenska hardcovers för mig ändå. Det blev den här söta lilla saken som jag måste medge jag tog helt på utseendet.



Jag minns att vi såg den med Olga en gång och jag var helt "Oh! I don't know why but I really like this one!". Olga tyckte "Oh really?". Att det var ganska obvious. Kanske för att den till exempel glittrar. Nåjo, det är ju verkligen ett plus. En av huvudpersonerna är astronom btw.

Och så har Cirkeln kommit i pocket! Som jag har väntat. Eller om inte väntat så åtminstone tänkt att "den vill jag läsa sedan när den kommer i pocket". Den finns på Pocket Shop, och adlibris.

På tal om ungdomsböcker så vill jag också läsa The Fault in Our Stars. För att de läser varandras favoritbok. En annan bok av John Green är Looking for Alaska, den har funnits på min önskelista på adlibris i hur länge som helst men det har bara inte blivit av. John Green är alltså förutom författare också youtubekändis tillsammans med sin bror.

No comments: