Monday, November 28, 2011

Just like heaven

"He's not terribly social," Honoria said.
"I think he's handsome," Cecily said.
"Do you?" Sarah asked. "I find him rather brooding."
"Brooding is handsome," Cecily said firmly, before Honoria could offer an opinion.
"I am trapped in a bad novel," Iris announced, to no one in particular.

Förra måndagen var dagen då jag fick lön (win!) men inte fick något jobb för kvällen (fail!) så jag bestämde mig för att fara på shopping istället (megafail!). Jag kom hem med det här:


En inredningstidning med Underbara Clara på omslaget, en fin anteckningsbok och en ny Julia Quinn. Jag läste ut den på tisdagen och skulle just då skicka lillajulspaket till Lund så jag bestämde mig för att boken fick åka med. Shopping känns mer okej när det är presenter, non? Även om det inte var meningen från början. 


Nordqvists julte skickade jag förresten till Nessie och mamma och pappa också. Det smakar kanel, kardemumma, ingefära och rom. Endast för hardcore julknarkare.

Hur motstå böcker som heter som Cure-låtar? Nej, det går ju inte.

No comments: