Sunday, October 23, 2011

Midnatt i Paris

Jag har gjort ett Parisalbum på facebook men jag vill ju självklart blogga några bilder också! För det finns liksom att ta av.


Vi bodde i Montmartre nära Moulin Rouge.


Det finns en Starbucks på andra sidan gatan där man kan få sig någonting kaffeliknande att dricka medan man beundrar kvarnen och nattlivet och Parisborna. Det här var dessutom första kvällen så vi var helt utmattade och levde på koffein och envishet. (Och så är ju Paris så magiskt på nätterna!)


Jag: "Heeeeej - är det här Notre Dame?"
Ness: "Nä."
Jag: "Är du säker?"
Ness: "Ja. Notre Dame är på andra sidan stan."
Jag: "Men... tänk om vi är...där?"


"Okej jag sitter här en stund medan du tar reda på var vi är någonstans."


Vår metrostation (Blanche) by night.


Utsikten från ett restaurangfönster.


Jag ville gå till Georges Cafe och dricka cocktail men Georg ville inte för han var trött. (Jag var nog också, jag bara förträngde det.)


det här är ju Notre Dame. Sett från Petit Pont.


Åherregud hörni. Shakespeare & co.Vi kom dit lite före stängdags (midnatt) och hann bara se litegrann. En fantastisk bokhandel är det och jag vill dit snart igen.


Utanför Shakespeare & co.




Och så Eiffeltornet då. Som vi köade till i två timmar på torsdagkvällen. Såhär ser tornet ut när man tittar upp från andra våningen.


Såhär ser det ut i hissen från andra till tredje och högsta våningen.


Och såhär ser Paris ut på natten.

No comments: