Thursday, October 27, 2011

Klockringar och lavalampor

Hade ni lavalampa? Jag hade inte, och kanske det är just därför jag så gärna vill ha en sådan nu. Ljuvliga 90-tals retro.

Den här bilden hittade jag på Internet.

En annan 90-talsgrej jag hemskt gärna vill ha är en klockring. Minns ni? I somras lovade Hanna att jag skulle få köpa hennes gamla, tyvärr dröjer det väl rätt länge tills det då hon befinner sig i Oslo och jag gissar att ringen befinner sig någonstans i Österbotten.

För bild på en supersnygg klockring, se I Love The 90's-bloggen (jag vill helst ha en lila eller blå eller vit). Härlig blogg förresten! Jag skulle genast börja följa om inte senaste inlägget vore från ifjol...


Jag kan ju tillägga att jag var rätt ointresserad av både lavalampor och klockringar då det begav sig. Man förstod liksom inte hur 90-tals retro det var på den tiden...

4 comments:

Anonymous said...

Jag hade båda två, och längtar inte direkt efter dom mera. :)
Men jag skulle gärna ha ett ur på halsband, ett sådär långt ett. Var månne man hittar sånt?

Fridolina said...

Hehe :) Åh, såna är ju snygga! Jag gissar att man nog borde hitta dem i butiker nu. Annars sånadär härliga smyckes- och accessoarsställen på nätet som är typ livsfarliga att gå in på om man inte råkar ha några hundralappar över :D

Marie said...

Du kan få min, om den inte är slängd. Kan titta i källaren om du är intresserad. Den har röd lava.

Fridolina said...

Nu såg jag ju det här jättesent men ja - förstås är jag intresserad! :)