Sunday, October 16, 2011

216

Den här bloggen befinner sig faktiskt på plats 216 på bloggtoppen! Right up there med Visit Kristinestad - Kristinestads turism r.f. (Nä alltså - don't. Jag är ännu lite småsur på stan efter att den där ordningsvakten tog vår jägermeister. Och himla svårt att få en taxi var det. Fan.) En annan blogg som jag nästan delar plats med är The Aestethic Bastard (ja han stavar det så), en kille som gick i min parallellklass i högstadiet (hej ankdammen!). Han var estetiskt lagd redan då för han gillade väldigt mycket min gröna hatt*.


Det var förresten ett jävla liv om mina huvudbeklädnader redan i lågstadiet. Folks reaktioner på dem alltså. Första dagen i lågstadiet: "Men int kan flickor ha keps!". Eh. Sedan har jag också vaga minnen av att ha indignerat försökt förklara för en lärare att damer faktiskt får ha hatt på sig inomhus (det här var då inte i klassrummet, där gäller andra regler, kanske på någon klassresa nånstans?) för det hade mamma sagt.

* Den var fin och olivgrön och lite som en sydväst.

2 comments:

Peppe said...

jag läser här!

Fridolina said...

Åh, nice!