Monday, August 22, 2011

Ground Control to Major Tom

I torsdags var vi på Mattis trettioårsfest. Så vad kan vi säga om Matti? Nå jag kan säga att efter torsdagen vet jag allt om hur han är en begåvad matematiker, en skicklig musiker och en väldigt god vän. Han firade med sina kompisar i den där mysigaste baren i hela Vallgård, ni vet nog vilken jag menar, right? Vi gick dit på en öl med Lisa och Hanna och råkade stiga rakt in i den här festen med live-musik, tal och skumppa (yay!). Sån fin fest vill jag också ha då jag fyller tretti. Tyvärr har jag (ännu) ingen (generös) kompis med charmig liten bar.

Den här spelade Matti när jag steg in i baren. Bra start!



Och i något skede av kvällen sjöng vi alla med i den här:



Som avslutning på en fin sensommarkväll provade Hanna och jag på en av de där sjabbigare barerna i Vallgård. Och blev positivt överraskade! Öl för 2,80, inte så farligt många illaluktande alkisar och toaletten var ok!

No comments: