Tuesday, July 05, 2011

Matbilder från midsommarhelgen

Det börjar bli dags för lite matbloggande tycker ni inte? Det tycker jag. Det tycker jag dels för att det nog börjar vara cirka 10 månader sedan sist och dels för att jag hittade så många matbilder i min kamera och någonting måste jag ju göra med dem.

Midsommarafton

Nypotatis!!! Och gräddblöite. Och sill och lax och snaps och sånt.

Bastuöl

Bäst smakar den om man har bastat länge, simmat mycket, och inte druckit öl på hemskt, hemskt länge när man till sist sätter sig på bastuverandan iklädd handduken och äntligen öppnar sin iskalla öl.

Finskt mellanmål

Inget att kommentera här. Korv och kossu helt enkelt. What could possibly go wrong?


Midsommardagen

Köttbit och halloumibit från grillen och så körsbärstomater och basilika och så en potatissallad av gårdagens nypotatis och så CHIPS OCH DIPP!!! Slå det om ni kan. Jag gjorde potatissalladen och den blev jättegod och Nessie var väldigt imponerad men mest av allt var han nog överraskad.

Söndagen

Tortilla med köttfärs och rester. Det gick bra att värma tortillorna på verandan.

PS. Ja, jag är jättehungrig just nu.

No comments: