Tuesday, February 01, 2011

Helgen i mat och dryck och suddiga bilder

Varsågoda!

"Travel light, live light, spread the light, be the light"

Nessie var här i helgen och kunde förstås inte låta bli att smaka på Frida Kahlo-teet, medan jag var på en föreläsning på fredagen, trots att jag uttryckligen varnat för det.

Viktig ingrediens!: creme bonjours färskost med tacosmak

På fredag kväll blev det pizza med bl.a köttfärs, banan, kapris, rödlök och mozzarella. Jag var in charge of efterrätten och sprang till Makuuni och hämtade en Fairly Nuts (jag vet att jag har sagt att jag inte är så imponerad av Ben&Jerrys men det var före jag hade smakat den nya smaken Fairly Nuts, ok?).

Hur trevligt som helst!

Som ett (budget-)alternativ till Torni kan man ta en öl ur kylskåpet och hissen upp till högsta våningen och avnjuta ölen där på balkongen.

All good things come to an end...

På lördagen var vi till Ateneum som är ett måste för alla Hforsbesökare (och Hforsbor ofc om någon av er - god forbid - inte har varit där tidigare) och det tycker jag inte bara för att jag har gått introduktionskursen till Finlands konsthistoria och känner igen tillräckligt många konstverk ur Ateneums samling för att kunna imponera. Sedan lite mat och tranbärsdrinkar på stan. På söndag kl 23.59 for Nessie hem, det var tråkigt.

2 comments:

//t said...

Totally agree beträffande Ateneum. Men, vad är de utlovade suddiga bilderna? Tog censuren dem?
Överväger starkt att anmäla rubriken för vilseledande marknadsföring... ;)

Fridolina said...

Of course you do! Men utsiktsbilden förstås, där är skärpan nog inte helt hundra eller hur? ;)