Friday, December 17, 2010

17

Life is pure farce from beginning to end, with a little black comedy thrown in for shade. If it was anything else, mankind would have stuck his collective head in the gas oven years ago. No one could tolerate seventy years of tragedy. When I die - probably of cancer - Jane has promised to put on my tombstone: "Here lies Anne Cattrell who laughed her way through it. The joke was on her but at least she knew it."

Lucka 17. Minette Walters. När kommer nästa bok?? Walters är min favorit av nu verksamma deckarförfattare. (Fast hon på sistone inte varit så himla verksam, hur skulle det vara med en till bok snart, ja?) Det var mommo som tipsade mig om Walters för sisådär tio år sedan och jag började med debuten, The Ice House. Det är också den jag väljer till dagens lucka.

Se vilket fint omslag! Åh.
The Scold's Bridle var mitt andra alternativ, av nån orsak minns jag också den hemskt bra. Alla hennes böcker är bra, och helt orelaterade, så det går bra att börja med vilken som helst som du kommer över. (Anne Cattrell är faktiskt med på ett hörn i en av hennes andra böcker också men har inget med handlingen att göra.) Jag såg en intervju med Walters för många år sedan, hon var helt fabulous!! Och jag har försökt hitta den på youtube utan resultat. Författarintervjuer hör tyvärr inte till de mest uppladdade...

No comments: