Wednesday, November 03, 2010

"Dearest cousin - will you marry me?"

Jag vet inte om ni har hört om 6 word stories men om Jane Austen hade skrivit en så skulle den kunna se ut sådär. Har sett Persuasion ikväll (läste den förra veckan) och är lite lost in Austen för tillfället. Nu har jag då läst alla utom Emma (den tänkte jag ta som nästa) och Sense and Sensibility (men jag har - ehhm.. - sett filmen!). Och jag lovar att Captain Wentworth är min absoluta favorit av alla eligible-gentlemen-with-a-considerable-fortune i Austen's böcker. Varför har jag inte läst den här tidigare?? About time nu, herregud. (Tack Annika för att du fick mig att tänka på Austen när jag packade höstlovsläsning! :)) Dessutom är jag nöjd med den här filmatiseringen! (Eller alltså jag menar ju Rupert Penry-Jones.)

2 comments:

Annika said...

Jag är själv på slutrakan med Pride and Prejudice. Ja det är nog mycket med Mr Darcy och Mr Wickham just nu... Men det känns bra att man kan läsa en hel bok med ett leende på läpparna. :)

Fridolina said...

Jo! Så ska en bra bok vara :)