Tuesday, October 06, 2009

Ursäkta mig men

Vad är det här för jävla skit?!

Och vad gör den i min postlåda?!?!

Om "Evoluution rajat", "Arvokas persoona vai kasa molekyylejä?" och så ett "Minä olen ihminen"-foster på sista sidan som pricken över i:et.

Soili Haverinen säger i ledaren: "Luonnontieteiden huikea kehitys ei kuitenkaan ole kuronut umpeen evoluutioteoriassa olevia aukkoja. Teorialta puuttuvat edelleen pitävät tieteelliset todisteet. Todisteiden puuttuminen on saanut yhä useammat tutkijat asettamaan koko teorian kyseenalaiseksi. Heidän mukaansa luonnossa vallitseva monimutkainen järjestys selittyy evoluutioteoriaa uskottavammin sillä, että se on älykkään suunnittelun teos."

Just så. För att citera Marilyn Manson:

"I wasn't born with enough middle fingers."



PS. Johtaako tiede ateismiin?. Debatt i Porthania imorgon. If anyone's interested. Jag är tyvärr upptagen då.

5 comments:

mysanlover said...

Jag fick också en lapp i handen när VIP hade kampanj i skolans bibba. Halleluja, evolutionen är fejk.. Eller nåt.
Påminner litet om den gången då jag gick förbi Järnvägsstation och fick en liten lapp i handen. Tittar på den medan jag går, och ser att det är en anti-abort kampanj med tillhörande bildmaterial. Vilken humörsänkare, behåll ert osmakliga krafs för er själva!

Anonymous said...

Påminner om det rabalder som väcktes pga den där bussreklamen om att gud inte finns. Herregud. Det var kränkande och folk tog det personligt. Så ska jag också börja härja när Jehovas Vittnen eller nå andra religiösa försöker trycka på mig nå gud-reklam. Att det är kränkande och att jag tar det personligt. Hmpf.

Fridolina said...

Jamen precis!! Fanatiker.. och känsliga är dom också...

"People who want to share their religious views with you almost never want you to share yours with them."

(Dave Barry)

//t said...

Jehovas är roliga, perfekt underhållning på en tråkig söndag. Bara väldigt synd att nu där jag bor så kommer de inte längre och hälsar på... :(

Fridolina said...

Haha, jo jag skulle också uppskatta ett besök ;) Konstigt nog kom de aldrig nånsin hem till oss i Korsnäs. Jag föreställer mig att de i sina hemliga kartor har ritat ett stort svart satanskors över vårt hus ("mission impossible!!!") ;)