Thursday, July 16, 2009

Rutin




Den här hippie flower power jag-ska-bara-sova-10-minuter-till sommaren kan lätt bara försvinna i en råsa dimma och jag har faktiskt saker jag ska få gjorda men utan deadlines och rutiner är det såå flummigt så jag tänkte att om jag i fortsättningen gör såhär att jag rapporterar till bloggen varje kväll (och med varje kväll menar jag "varje kväll") så kanske det känns bättre... Kvantlogiska insikter och dagens outfit och sånt ni vet. (Nä det vet ni kanske inte men ändå.) Så kanske jag får mer konkret nånting gjort på kanden och så kanske jag bryr mig om att sminka mig varje dag och klä på mig en bh och sånt.

Svarta byxor och svarta skor ska man ha på jobbet och så får man en skjorta där. Mina svarta byxor är för korta och behöver stövlar till. Robin Hood stövlarna är köpta i Uppsala. Tight H&M linne under skjortan så behöver man inte byta om i något omklädningsrum. SÅ onödigt. Svart Seppälä huppare och scarf ifall det skulle va kallt att gå hem kl 22. Det var det inte. Dagens outfit var alltså en jobb outfit. Före det här satt jag ute på gården och läste i Griffiths; Consistent Quantum Theory. Viktigaste boken för min kandidatuppsats. Före det satt jag inne och drack morgonté i fyra timmar medan jag roade mig med det här projektet. (Något för alla som älskar skattjakter, gåtor och Muse. Passionately.) Ahhh. You set my soul alight. Och nu också mina hjärnceller.

3 comments:

Linda said...

Hmm.. Jag borde kanske pröva på det här också! Antalet skrivna kandsidor hittills är exakt 0. Å andra sidan så är jag så sommarlat att jag inte ens orkar uppdatera min blogg. :P

Anonymous said...

Du har en väldigt underhållande blog du! :) Ruisrock-bilderna blev jag lite nostalgisk över faktiskt...

Fridolina said...

Nåjaa vi ska se hur det går, det var ju en fin tanke iaf.. ;) Sommarlatheten är överväldigande.

Tack Anna! :) Det var min första Ruisrock ever. Helt super!