Thursday, May 28, 2009

Natriumhydroxid



Nu är det rent. Jag har dessutom pantat alla mina flaskor och köpt mat med enbart pantkvittot och 5- 10- och 20-centare. Dels för att jag är pank och dels för att jag har jobbat som kassatant ett tag nu och vet att man faktiskt behöver en massa mynt i kassan och man blir inte alls jätteförbannad (om det inte råkar vara lång kö och sista 20 minuterna före nio som det råkade vara idag (oooops) men jag vet dessutom att folk ställer till med vad fan som helst fem minuter innan stängdags och bryr sig inte det minsta om att vissa får lön bara till 21.15 och jobbar gratis efter det).

4 comments:

mysanlover said...

Oj. Blogga om vad man kan ställa till med!! ;D (inte för att jag letar efter idéer, jag är ju en snäll flicka, bara av rent intresse..)

Marie said...

Bra att veta att man kan använda minimynten då, bara man lyckas undvika att behöva dem vid stängningsdags...

Snygg bloggbakgrund förresten!

Linda said...

Sedan jag jobbade på Subway har jag väldigt svårt för att gå in på ställen precis före stängningsdags för jag hatade sådana människor när jag jobbade. Alla som kom in under de sista 10-15 minuterna förlängde min arbetsdag med flera minuter per person. Skitstörande! Jobbar du för Staffpoint igen?

Fridolina said...

Okej, ska samla ihop mina erfarenheter och skriva ihop en DON'T lista åt er ;)

Tacktack! Mynt är i regel superjees för en kassatant nog. Och i princip ALLT som kräver kassatantens uppmärksamhet är dåligt vid stängningsdags ;)

Jo, alltså jag fattar inte hur dom TÄNKER... "Yes! Jag hann in före tanten låste dörren - NU kan jag shoppa i LUUUGN OCH ROO..." Jep, det är Staffpoint, så jag har sett måånga siwan.. ;)